onsdag 9 mars 2016

Wille krasslig igen 😞

Det Àr nÀstan sÄ att jag tror att stackars Wille Àr oturs förföljd nÀr det kommer till sjukdommar. Stackarn, idag fick jag hÀmta honom tidigare i skolan för att han var dÄlig. Han dÀckade pÄ soffan direkt nÀr han kom hem.

Jaha, dĂ„ hade jag helt plötsligt tre hĂ€star att motionera. Som tur var sĂ„ var vĂ„r stallhjĂ€lp Anna gullig och hjĂ€lpte mig. Hon red Indra och jag Maggie, vi tog en svĂ€ng ner till grannens travbana. Lyxigt att kunna börja rida dĂ€r igen nu nĂ€r det Ă€r ljust lite lĂ€ngre pĂ„ kvĂ€llarna. 

Indra var riktigt duktig och skötsam idag till skillnad frĂ„n förra gĂ„ngen hon var nere pĂ„ travbanan. Tror det gjorde susen att hon fick sĂ€llskap av Maggie. 


PÄ vÀg hemÄt igen frÄn ett lyckat ridpass

Maggie kĂ€ndes nöjd med dagens Ă€ventyr, hon var ovanligt lugn och avslappnad redan frĂ„n början. 

Harry fick ett "joggingpass" pĂ„ travbanan. Dock har han och jag nĂ„got skilda Ă„sikter om i vilket tempo jogging ska ske. Min tanke Ă€r lugnt tempo med aningens vila i steget. Harry dĂ€remot föredrar fullt ös frĂ„n början till slut. 


Suddig bild pĂ„ vĂ€rldens sötaste smĂ„ öron. SvĂ„rt att fota nĂ€r det börjar bli mörkt och hĂ€sten springer fooort. 

SnĂ€lla söta rara, hjĂ€lp mig att hĂ„lla tummarna för att Wille kryar pĂ„ sig snabbt sĂ„ att vi inte mĂ„ste avboka helgens tĂ€vlingar igen som sist. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar