torsdag 17 mars 2016

Tjänsteresa till Lycksele

Det är inte så ofta jag reser med jobbet men det händer. Har tillbringat några dagar den här veckan uppe i Lycksele på ett event som vi är med och arrangerar. Winter Ops Conference.

Detta är ett fantastiskt bra och trevligt äventyr både jobbmässigt och rent nöjesmässigt. Under onsdagen har vi inspirerats av intressanta talare från olika delar av vår bransch.

Idag har det varit en utomhusdag med både jobb och nöje. På nöjeskontot stod hundspann och skotersafari vilka båda föll mig mer än väl i smaken. Skoter har jag kört tidigare även om det var många år sedan.




Hundspann däremot var en helt ny upplevelse. Det var en häftigt äventyr och jag kan varmt rekommendera er att prova om ni någon gång ges möjligheten. Det var en konstig blandning av fartfyllt, häftigt och fridfullt på en och samma gång.





Nedan är min kollega i fullgång med att demonstrera några av våra produkter live på flygplatsen i Lycksele. Kul för mig som inte varit med så länge att få se produkterna live på just en flygplats. 





Har såklart rekat hur det är på hästfronten i Lycksele, när jag var ute och tog en promenad hittade jag både ridskolan och ridklubben. Dessutom hade de förmånen att vara grannar med distriktsveterinärerna, inte så dåligt.








Ni kan ju bara gissa om jag gett min kära man strikta order om att filma mycket från kvällens hoppträning. Känns konstigt att Wille ska på hoppträning utan att jag är med och tittar. Längtar redan tills de skickar filmerna. Haha, något litet fel är det nog ;-)


Ikväll väntar en bankett och sedan går planet hem tidigt i morgonbitti, sådär 06,20 för att vara exakt. När jag väl är hemma väntar ompackning av väskan och seden bär det av mot Ljungby och SM-kval med Wille och Harry. Återkommer med rapport om hur det gått, håll gärna tummarna för dem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar