söndag 13 mars 2016

En trevlig tävlingshelg

Swisch så har helgen blåst förbi......lika kvickt som vanligt. Känns som vi knappt varit hemma, det har varit tävling både lördag och söndag.

Jag är barnsligt förtjust i att vara iväg på tävling, gillar att träffa en massa människor som vi normalt inte träffar annars. Tycker det är mysigt/trevligt att snacka och i bästa fall ta en fika ihop. För min del är jag gärna iväg på tävling varje helg...

I lördags tog jag mig i kragen och red Indra innan det var dags att åka till Vellinge för tävling med Maggie. Har inte ridit henne sedan hon kom hem igen. Hon var duktig och fick mig att ändra min plan något. Vi har varit inne på att Wille ska ha henne som "sin" men det blir nog mer så att jag kommer ha henne som "min" häst ett tag framöver så får Wille hålla tillgodo med att hoppa henne. Hur som helst så är inget ristat i sten och planen kan komma att ändras igen.





Wille och Maggie gjorde en helt ok runda i 110 med ett ner. Den andra rundan i 120 var en superrunda men Wille valde att ta sista distansen på 5 galoppsprång istället för på 6 vilket blev lite för långt och Maggie räckte inte riktigt fram så en bom föll på sista hindret. Ibland håller en sådan chansning och ibland inte. Tycker Wille är tuff som vågar chansa lite och samla på sig erfarenhet. Är dessutom mer än glad över att han i ett sådant läge inte lägger något skugga alls på Maggie utan att han är supernöjd med hennes insats. Det gör mig både som mamma och hästägare glad och stolt. 





Idag var det Harrys tur, han fick gå två klasser i Trolleholm. En LB+ och en LA. Han visade att han är i toppform och de tog en andraplacering i båda klasserna. Oj så glada och tacksamma vi blev både Wille och jag. Så härligt att han är på G igen efter behandlingar och det långa uppehållet. Dessutom kommer vi åka till Ljungby nästa helg med ett gott självförtroende. GÖTT!












Söndagseftermiddagen ägnade vi utöver att fixa stallet och en massa andra måsten till att löshoppa Indra och småkillarna. Indra var busig som sjutton och hoppade lika lekande lätt som alltid. Det går inte annat än att få ett stort leende på läpparna när man ser henne.




Killarna var duktiga för att vara första gången, båda hoppade fint men Calvados (dressyrhästen) var något mer framåt och modigare än Zlatan (hopphästen). Förhoppningsvis ger övning färdighet. ....to be continued som det sägs.

Hopps att ni alla haft en bra helg med det ni fyllt den med, nu väntar en ny fullspäckad vecka! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar